Profiel Noël Op 't Hoog


Waarmaken van een visie
Landelijke bekendheid voor het VKG Keurmerk


Noël Op ’t Hoog maakt sinds het voorjaar van 2018 deel uit van het vernieuwde
VKG bestuur. Vanuit zijn rol in de marketingcommissie werd Noël gevraagd voor deze interessante bestuursfunctie. “Ik hoop in de komende jaren mijn visie op de toekomst van het VKG Keurmerk waar te maken, de impact van het VKG Keurmerk te vergroten en een waardevolle bijdrage te leveren aan de toekomst van kunststof kozijnen”.

Hoe ga je deze visie waarmaken?
De eerste stap die ik hierin gezet heb, is het meedenken in de marketingcommissie en aansluitend de werkgroep. Hiermee heb ik een bijdrage mogen leveren aan het ontstaan van het vernieuwde VKG Keurmerk als gesloten kwaliteitssysteem. Een systeem waar ik volledig achter sta. We ontzorgen hiermee de klant in de breedste zin van het woord.
Er hoeft nog maar op één keurmerk gelet te worden om zekerheid te hebben van kwaliteit! Deze waarborging kunnen we bieden, omdat alles herhaaldelijk gekeurd wordt; van de grondstoffen tot aan de oplevering van de producten.

Ramenfabriek op ’t Hoog is al acht jaar lid van VKG. Wat was voor jullie de reden om lid te worden?
We waren destijds op zoek naar mogelijkheden voor het vergroten van onze markt en hadden hierbij ook behoefte aan meer professionaliteit. In de showroom kregen we regelmatig de vraag of we aangesloten waren bij VKG. Het geeft klanten nu eenmaal meer vertrouwen als je kunt aantonen dat je voldoet aan de eisen die een kwaliteitskeurmerk stelt. Het aansluiten bij VKG was daarom een bewuste keuze om zo de professionaliteit, het vertrouwen en daarmee ook groei te realiseren.

Voor welke uitdaging staat VKG?
Zonder negatief te willen communiceren, moeten we als VKG meer gaan vertellen over de mogelijke gevolgen als je als koper niet voor gewaarborgde kwaliteit kiest. Mensen moeten zich bewust zijn van de impact die verkeerd gemonteerde of kwalitatief mindere kozijnen kunnen veroorzaken. De kunst en uitdaging voor ons is om de meerwaarde van het Keurmerk goed over te brengen en mensen bewust te maken van de voordelen die het VKG biedt.

Je gaf eerder aan dat je een duidelijke visie hebt op de toekomst van het keurmerk en de impact ervan wilt vergroten. Hoe ziet deze visie eruit?
Mijn ideaalbeeld van de toekomst voor VKG Keurmerk is om de beste partijen uit de branche te binden aan het Keurmerk en landelijke bekendheid te genereren zodat mensen niet om het VKG Keurmerk heen kunnen bij de aanschaf van nieuwe kozijnen! Of dat nu particulier of zakelijk is. Het jaar 2019 wordt sowieso al een jaar waarin we grote stappen gaan ondernemen en onze propositie verder ontwikkelen.

Kun je iets van de ontwikkelingen verklappen?
Naast het ontwikkelen van de Opleverapp die dit jaar geïntroduceerd is, onderzoeken we momenteel ook de mogelijkheden voor het bieden van een verzekerde garantie tot 10 jaar. Hiermee bieden we de klant 10 jaar lang de zekerheid van garantie op kunststof kozijnen. Ook als er tussentijds iets met de dealer of leverancier gebeurt. Het zou een extra dimensie toevoegen aan onze bestaande belofte “Een keur aan extra zekerheden”, aldus Noël op ’t Hoog.

Noël Op 't Hoog vormt sinds het voorjaar van 2018 samen met onder andere Amanda Knol van Select Windows het VKG Bestuur.


Noël Op 't Hoog

Functie: Commercieel Directeur

Bedrijf: Ramenfabriek Op 't Hoog

Leeftijd: 32 Jaar

Thuissituatie: Samenwonend met Barbara en 2 kinderen (Jens 3 jaar en Tommie 1 jaar) en nog een kleine op komst ;-).

Slogan Ramenfabriek: Kozijnen op 't hoogste niveau!

Persoonlijke Slogan: ‘Work hard, play hard'!