Menu

Dat de kozijnen vervangen moesten worden, was meteen duidelijk evenals het effect ervan: het huis was direct een paar graden warmer en minder vochtig. We schreven al eerder over het verduurzamen van hun woning. De opdracht voor de nieuwe kunststof kozijnen ging naar Reno Totaalbouw. In hun vorige huis hadden ze de kozijnen ook vervangen en Sonja en Stefan waren zeer tevreden over deze partij uit Haaksbergen. Dit tweede deel van het verhaal gaat over het aankoop en montageproces.

Kwaliteit verantwoorden

We spreken met Niek Karnebeek, eigenaar van Reno Totaalbouw. “Het komt geregeld voor dat klanten een tweede order bij ons plaatsen. Terugkerende klanten zijn het beste compliment. We werken elke dag hard aan klanttevredenheid. Onderdeel hiervan is dat we altijd inkopen  bij andere VKG-leden en partners. Zij voldoen aan de strenge kwaliteitseisen van het keurmerk. Hierdoor weet ik dat de materialen en onderdelen van de hoogste kwaliteit zijn. En het is een voorwaarde om het VKG Keurmerkcertificaat te mogen overhandigen. Dit certificaat verzekert klanten van kwaliteit en garantie.

Een kijkje in de werkplaats

Sonja en Stefan hadden meerdere redenen om te kiezen voor dezelfde partij als de vorige keer, niet alleen de kwaliteit. Sonja:” We waren de eerste keer al zeer tevreden over de manier waarop ze het gesprek in gingen, met ons meedachten en uiteindelijk ook over het plaatsingsproces en het eindresultaat. We zijn zelfs op uitnodiging in hun werkplaats geweest. Heel leuk om te zien waar de mensen mee bezig zijn en hoe ze met elkaar omgaan.” Niek vertelt over de werkplaats en showroom: “Je wilt de klanten graag een goed beeld geven van wat je te bieden hebt. We nodigen ze daarom altijd uit om even een kijkje te komen nemen. Dit is natuurlijk helemaal vrijblijvend. We hebben een mooie showroom en de werkplaats is netjes voor elkaar, dat geeft vertrouwen. Dat de werkplaats altijd netjes en schoon is, staat bij ons dus hoog in het vaandel. Niet alleen voor de klanten, een schone werkomgeving werkt gewoonweg prettig en komt veilig werken ten goede.”

Advies geven en informeren

Niek vindt het belangrijk dat zijn mensen goed advies geven. “Het begint met de vertegenwoordigers, zij moeten weten waar ze over praten. Ik zorg er persoonlijk voor dat ze altijd op de hoogte zijn van ontwikkelingen in de wereld van kunststof kozijnen. Zij vertellen in het gesprek ook altijd over subsidieregelingen voor kunststof kozijnen. Soms zijn klanten zelf al goed op de hoogte, soms nog niet. Mijn vrouw werkt ook in ons bedrijf, haar rol is, naast de financiële administratie, volledig op de hoogte te zijn van alle ins en outs over de subsidieregelingen.”

Klanten worden ook goed geïnformeerd over het proces. Sonja: “Het was een klus van vier dagen. We kregen ruim van tevoren bericht, in samenspraak werd besloten wanneer het plaatsen kon starten. Voor plaatsing van de kozijnen komt er een transportbedrijf het nieuwe glas brengen, je kan zelf bepalen waar het komt te staan, in de tuin of op de oprit. Je controleert het samen met de transporteur, kijkt of er geen steenslag is of dat hoeken kapot zijn. In ons geval stond het glas er vrijdag en zijn ze op dinsdag begonnen met de klus. Er komt dan een grote container voor oud glas en hout. Die eerste dag worden de nieuwe kozijnen meegenomen en de route van plaatsing doorgesproken. Alles is heel overzichtelijk.”

Niek heeft als aanvulling dat er ruim van tevoren gecommuniceerd wordt over het verplaatsen en afdekken van meubels en andere bezittingen. “Het doel is dat klanten zo min mogelijk last hebben van de klus. We leveren ook altijd bezemschoon op. En mocht de huiseigenaar slecht ter been zijn, dan zijn onze jongens niet te beroerd om ook even de stofzuiger te pakken. Ook dat hoort bij service verlenen.”

Reno Totaalbouw

Reno Totaalbouw is een leverancier van kunststof kozijnen, deuren, dakkapellen, zonwering en gevel en boeibekleding. Het bedrijf in Haaksbergen bestaat ruim 10 jaar en heeft 34 medewerkers. Ze leveren door heel Nederland aan particulieren. Het bedrijf houdt van de creativiteit die komt kijken bij de particuliere markt; het inmeten en de inventieve aanpassingen die geregeld nodig zijn. Daarnaast is het klantcontact heel waardevol, bij de klanten thuis en tijdens de rondleiding in hun eigen werkplaats en showroom.”

Bus reno totaalbouw